4080491408 |
Investiguem per Comprendre. Capses d'Investigació |
2021-2022 |
Taller d'equips de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
2/3/2022 - 4/5/2022 (10 hores) de 15:00h a 17:00h |
|
CRP del Vallès Occidental VIII |
|
Major, 74 (Castellar del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental VIII
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La descoberta, l’experimentació i la indagació ofereixen als infants l’oportunitat d’aprendre com a
protagonistes del procés. Plantejar reptes oberts als nostres infants pot ser una manera força interessant de posar en joc aquestes habilitats. Pretenem donar a conèixer pràctiques en aquest sentit ja consolidades i
ajudar als mestres participants a introduir-se en aquesta forma de promoure aprenentatges.
|
| |
Objectius |
Amb el curs pretenem que les persones participants:
• Comparteixin els fonaments que porten a promoure aprenentatges autònoms partint del repte i les
característiques pròpies de fer-ho amb els alumnes més grans de l'escola.
• Coneguin alguns exemples concrets.
• Siguin capaços de dissenyar propostes d'indagació que parteixin d'un repte.
• Puguin plantejar com s'organitzaria una proposta d'aprenentatge d'aquestes característiques a les
seves escoles. Horaris, mestres, agrupaments, durada, avaluació...
|
| |
Continguts |
Expectatives dels participants
Negociació de significats
Exemples de propostes d'indagació reals
Contextualització teòrica de la proposta.
Les preguntes d'indagació
Disseny de propostes d'indagació
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
Les competències i els continguts en l'Investiguem per Comprendre.
Què i com avaluar.
Com promoure la consciència de l'aprenentatge i l'autoavaluació.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.
D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-castellar@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
02/03/2022 |
0015 |
0017 |
Sessió 2 |
dimecres |
27/04/2022 |
0015 |
0017 |
Sessió 3 |
dimecres |
04/05/2022 |
0015 |
0017 |
|
| |